ROLE ZAGRANE W ATENEUM

 

Ukończył warszawską PWST w 1956 roku. Występował w Teatrze Młodej Warszawy, Studenckim Teatrze Satyryków (STS), Teatrze Rozmaitości, Teatrze na Woli i Teatrze Polskim. W latach 1960-1969 pracował w Teatrze Ateneum, gdzie powrócił w 1991 roku. Nagrodzony Złotym Mikrofonem za pracę w Polskim Radiu.  14 października 2009 z rąk Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego odebrał Złoty Medal „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”.

 

SPEKTAKLE ARCHIWALNE

 

Framuga/Gorczyczka w  „Śnie nocy letniej” Williama Shakespearea,

reżyseria – Bożena Suchocka (premiera  2012 r.)

 

„Album rodzinny” Jana Kaczmarka,

reżyseria – Adam Opatowicz, Andrzej Poniedzielski (premiera 2007 r.)

 

Knobloch w „Odejściach” Václava Havla,

reżyseria – Izabella Cywińska (premiera 2008 r.)

 

Peppino w sztuce „Zatrudnimy starego clowna” Matei Visnieca,

reżyseria – Sebastian Chondrokostas (premiera 2004 r.)

 

Hrabia de Pillement w sztuce „Frédérick czyli Bulwar Zbrodni” Erica-Emmanuela Schmitta,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2003 r.)

 

Ojciec Mignon w „Demonach” Johna Whitinga,

reżyseria – Wojciech Adamczyk (premiera 2004 r.)

 

Sganarelle w „Nocy z Don Juanem” Erica-Emmanuela Schmitta,

reżyseria – Waldemar Matuszewski (premiera 2001 r.)

 

Książę Holszański w „Opętanych” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 2000 r.)

 

Pan Dulski w „Moralności pani Dulskiej” Gabrieli Zapolskiej,

reżyseria – Tomasz Zygadło (premiera 1999 r.)

 

Sieriebriakow w „Wujaszku Wani” Antoniego Czechowa,

reżyseria – Tomasz Konina (premiera 1998 r.)

 

„Tak daleko, tak blisko” wg Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1998 r.)

 

Porogin w sztuce „Odchodził mężczyzna od kobiety” Siemiona Złotnikowa,

reżyseria – Tomasz Zygadło (premiera 1997 r.)

 

Książę w „Śnie wujaszka” Fiodora Dostojewskiego,

reżyseria – Małgorzata Boratyńska (premiera 1996 r.)

 

Kardynał Ostensible w „Scenach z egzekucji” Howarda Barkera,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1995 r.)

 

Burmistrz w „Prawdomównym kłamcy” Grigorija Gorina,

reżyseria – Maciej Wojtyszko (premiera 1995 r.)

 

Richard Noakes, architekt ogrodowy w „Arkadii” Toma Stopparda,

reżyseria – Andrzej Pawłowski (premiera 1994 r.)

 

Mokiej Baszkir w sztuce „J.B. i inni” wg Maksyma Gorkiego,

reżyseria – Tadeusz Konwicki (premiera 1994 r.)

 

„Czytadło” Tadeusza Konwickiego,

reżyseria – Robert Gliński (premiera 1994 r.)

 

Szambelan w „Iwonie księżniczce Burgunda” Witolda Gombrowicza,

reżyseria – Waldemar Śmigasiewicz, Maciej Wojtyszko (premiera 1994 r.)

 

„Dymny” scenariusz – Anna Dymna, Maciej Wojtyszko,

reżyseria – Maciej Wojtyszko (premiera 1993 r.)

 

Herzl w „Mein Kampf” Georgea Taboriego,

reżyseria – Robert Gliński (premiera 1992 r.)

 

Tardiveau, buchalter w „Słomkowym kapeluszu” Eugene Labichea,

reżyseria – Krzysztof Zaleski (premiera 1992 r.)

 

Cenzor w „Polowaniu na karaluchy” Janusza Głowackiego,

reżyseria – Laco Adamik (premiera 1991 r.)

 

Ilia Ilicz Tielegin w „Wujaszku Wani” Antoniego Czechowa,

reżyseria – Kazimierz Dejmek (premiera 1968 r.)

 

Doktor Fulgencjusz w „Dyliżansie” Aleksandra Fredry,

reżyseria – Jerzy Goliński (premiera 1968 r.)

 

Rejestrator w „Biografii” Maxa Frischa,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1968 r.)

 

Polpoch w sztuce „Męczeństwo i śmierć Jeana Paula Marata…” Petera Weissa,

reżyseria – Konrad Swinarski (premiera 1967 r.)

 

Arie-Lejb w „Zmierzchu” Izaaka Babla,

reżyseria – Bohdan Korzeniewski (premiero 1967 r.)

 

Monceau w ” Incydencie w Vichy” Arthura Millera,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1966 r.)

 

Wacław w „Mężu i żonie” Aleksandra Fredry,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1966 r.)

 

Pan Punio w sztuce „Idący o poranku” Macieja Zenona Bordowicza,

reżyseria – Kazimierz Dejmek (premiera 1965 r.)

 

Entreprener;Organizator w „Niech no tylko zakwitną jabłonie” Agnieszki Osieckiej,

reżyseria – Jan Biczycki (premiera 1964 r.)

 

Starszy Pan w „Nocnej opowieści” Krzysztofa Choińskiego,

reżyseria – Janusz Warmiński (premiera 1964 r.)

 

Pan I, Gruby rozbitek, Okulista w sztuce „Strip-tease”, „Na pełnym morzu”, „Karol” Sławomira Mrożka,

reżyseria – Jan Biczycki (premiera 1964 r.)

 

Barman w sztuce „Za rzekę w cień drzew” Ernesta Hemingwaya

reżyseria – Jacek Woszczerowicz (premiera 1964 r.)

 

Fred Midway w sztuce „Pod własnym dachem” Davida Turnera,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1963 r.)

 

Profesor w „Inkarno” Kazimierza Brandysa,

reżyseria – Wanda Laskowska (premiera 1963 r.)

 

Sadyban w „Kondukcie” Bohdana Drozdowskiego,

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1963 r.)

 

Czyściciel w „Demonach” Johna Whitinga,

reżyseria – Andrzej Wajda (premiera 1963 r.)

 

Michał w sztuce „Duże jasne” Jarosława Abramowa i Andrzeja Janickiego,

reżyseria – Jerzy Markuszewski (premiera 1962 r.)

 

Szymek w „Oratorium” Jerzego Janickiego ( „Stworzenie świata”),

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1962 r.)

 

Harmonista w „Kwaterach” Janusza Krasińskiego  ( „Stworzenie świata”),

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1962 r.)

 

Łaciak w „Particie na instrument drewniany” Stanisława Grochowiaka  ( „Stworzenie świata”),

reżyseria – Zdzisław Tobiasz (premiera 1962 r.)

 

Gauleitter Stroch, A.Stroiński w „Remanencie” Jarosława Abramowa,

reżyseria – Jerzy Markuszewski (premiera 1962 r.)

 

Odysseusz w „Krucjacie” Krzysztofa Choińskiego,

reżyseria – Jan Bratkowski (premiera 1962 r.)

 

Ksiądz Jensen w sztuce „Wejście i wyjście” Leszka Kołakowskiego,

reżyseria – Jerzy Markuszewski (premiera 1961 r.)

 

Gubernator w „Murzynach” Jeana Geneta,

reżyseria – Zygmunt Hübner (premiera 1961 r.)

 

Dr Van Droog w „Ustępliwym kochanku” Grahama Greenea,

reżyseria – Jan Bratkowski (premiera 1961 r.)

 

Emulacja, Artur w „Kramie z piosenkami” Leona Schillera,

reżyseria – Barbara Fijewska (premiera 1961 r.)

 

Bogdan w „Męczeństwie z przymiarką” Ireneusza Iredyńskiego

reżyseria – Jan Bratkowski (premiera 1961 r.)

 

Lord Stanley w „Ryszardzie III” Williama Shakespearea,

reżyseria – Jacek Woszczerowicz (premiera 1960 r.)

 

Ksiądz w „Testamencie psa” Ariano Suassuna,

reżyseria – Konrad Swinarski (premiera 1960 r.)

 

Nick w „Zabawie jak nigdy” Williama Saroyana,

reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1960 r.)

 

Peto; Woźnica II w Królu „Henryku IV” Williama Shakespearea,

reżyseria – Aleksander Bardini (premiera 1960 r.)

 

Błazen w „Balladach i fraszkach” Wojciecha Siemiona, Ewy Brzozowskiej,

reżyseria – Wojciech Siemion (premiera 1960 r.)

GALERIA ZDJĘĆ